الجمعة، 25 مارس 2011

كل ده كان ليه!! لـ عمر خيرت

"كل ده كان ليه!!".. سؤال عبقري

الموسيقى تبدأت في خفوت .. كأنها تطرح السؤال في حزن هادئ ورفق..
وبعدها تبدأ سلسة من الكلمات الغير موجودة.. حوار الروح.. تحكي قصتها وأحاسيسها.. وكأن في كل جملة حيرة وتشتت..
والسؤال "كل ده كان ليه؟!!" يطرح نفسه مرارا..
تنفعل وتهدء.. تتسارع وتبطء الكلمات أقصد "الكلمات".. في حالة شجية جدا..

تأتي فقرة.. يصبغها الأمل.. وكأن الاجابة قد وجدت.. وكأن الحيرة قد تلاشت
ولكنها لا تطول.. فتعود الهواجس.. وتحتل الحيرة الروح..
فتعود التساؤلات.. والأسباب و الاجابات العالقة.. من جديد
كالحلقة المفرغة.. ندور فيها بلا نهاية..

"كل ده كان ليه؟!".. سؤال عرف العبقري عمر خيرت أن يصيغه بطريقة ولا أروع.

لسماع المقطوعة =)

اهداء خاص جدا لـ مهــا ناصــف 

هناك 4 تعليقات:

  1. إذا كان عمر خيرت عبقرياً :)
    فوصفك للمقطوعـة بهذا الأسلوب أيضاً عبقرية! :):):)

    ردحذف
  2. انا كتبت إللي حسيته.. المقطوعة مليانة مشاعر صعب تتوصف
    أحرجني تعليقك.. انا حاولت أوصل إلل حسيته =)

    ردحذف
  3. انتى وصفك للمقطوعه هايل شدنى انى اسمعها انا خلاص بقيت متيمه بيكى يا مها<3

    ردحذف
  4. ههههههههههه والله انا مش عارفة أقولك أيه.. بجد أنا لسة شايفة تعليقاتك وبجد مش عارفة أعبر عن شكري 3>

    ردحذف